ferrari-kimi

Foldal
Foldal : Csapatrl csapatra - 2008-as szezonelzetes

Csapatrl csapatra - 2008-as szezonelzetes

a5  2008.03.12. 16:27

Ngy rszbl ll 2008-as szezonelzetesnk vezrcikkben sorra vesszk, hogy az F-1 meznynek tizenegy csapata milyen alapokrl s milyen eslyekkel vg neki az j, Melbourne-ben kezdd idnynek. Olvasnival a rajt eltt.


 

1Kimi Rikknen (FIN) 2Felipe Massa (BRA)

Aut: F2008 Motor: Ferrari 056

Tavaly, amikor a hipersikeres rgi rezsim tbb vezralakja - elssorban Michael Schumacher s Ross Brawn - tvozott Maranellbl, a kzvlemny mg knnyen megbocstotta volna, ha a Ferrari tmeneti hullmvlgybe sppedve alulmarad a vilgbajnoki kzdelemben; most viszont, hogy Kimi Rikknen a csapatnl tlttt els vben, az elkerlhetetlen beilleszkedsi nehzsgek dacra azonnal elhdtotta a vb-cmet, az elvrsok hatatlanul az egekbe szktek. A Scuderitl 2008-ban mindenki gyzelmet vr, holott az igazsg az, hogy a Schumacher visszavonulsval elkezddtt genercivlts egyelre nem fejezdtt be, a Ferrari ezrt tovbbra sem ll betonbiztos alapokon, s gy nem volt ideje tkletesen visszanyerni az egyenslyt sem. Az ugyanakkor ktsgtelennek tnik, hogy a csapatot 1993 ta irnyt, kevss npszer Jean Todt tvozsa, illetve a bartsgos Stefano Domenicali kinevezse a Gestione Sportiva lre olyan vltozst jelez, amely fiatalosabb s lazbb arculatot fog klcsnzni az ultraprofi, de kvlrl ridegen pragmatikusnak tn Ferrari szmra. Mr az is biztat, hogy Domenicali azt grte, nem rgdik tovbb nyilvnosan a 2007-es szezont tszv kmbotrnyon.

2008 els csatjt a Ferrari nyerte, amikor valamennyi vetlytrsnl hamarabb mutatta be idei autjt. Kezdettl fogva gy tnt, hogy az F2008 szerencss csillagzat alatt szletett, s az j modell az elszezonban gyilkos tempban rtta a krket - klnsen Rikknen kezben. A februr elejn rendezett bahreini tesztig egyrtelmen a Ferrarit tartottk a favoritnak, m az utols kollektv gyakorlson, Barcelonban mr nmileg rnyaldott a kp, a McLaren ugyanis mind veszlyesebb ellenflknt tnt fel a lthatron. Amikor a Ferrari februr 22-n egyedl brelte ki a Circuit de Catalunyt, Felipe Massa az idmrt szimullva egy 1:20.508-as krrel ijesztett r a tbbiekre, s ami mg meggyzbb, a versenyszimulci 65 krbl 41-szer gyorsabb volt a tavalyi Spanyol Nagydj leggyorsabb krnl (1:22.680). Nem kizrt, hogy a kvetkez hten, a tbbiek jelenltben a Ferrari msfle programot kvetve mr nem teregette ki teljesen a lapjait. A tesztelsbe ekkor bekapcsoldott a htszeres vilgbajnok Michael Schumacher is, aki azonban Rikknennel ellenttben a rgi aero csomaggal felszerelt F2008-at vezette.

Az F2007 aerodinamikai tren rendkvl hatkony volt, mechanikailag azonban elmaradt a McLarentl, ami klnsen a rzkveken mutatkozott meg, illetve az olyan plykon, mint Monaco vagy Montreal. A Ferrari most ezeket a problmkat igyezett orvosolni (tbbek kztt a tengelytv cskkentse rvn), s a versenyzk elgedettek voltak az F2008 teljestmnyvel. Lehetsges, hogy a csapat leggyengbb pontja - legalbbis az v elejn - az egyetlen mrt krs temp lesz, ennek azonban idn cskkent a jelentsge, mert a szablyvltoztatsok miatt a Q3-ban is viszonylag magas zemanyagszinttel kell rszt vennik a versenyzknek.

Ers s gyenge pontok
 
Az ers technikai grda; a versenyzk harmonikus viszonya; a gyors aut; az a tny, hogy Rikknen mr beilleszkedett a csapathoz
 
A tovbbi szemlyi vltozsok; a kiss tlthatatlann vl szemlyi struktra

 

 

22Lewis Hamilton (GBR) 23Heikki Kovalainen (FIN)

Aut: MP4-23 Motor: Mercedes FO108V

A McLaren 2007-ben olyan mlysgeket s magassgokat lt meg, mint trtnete sorn taln mg soha. A plyn aratott fnyes sikereket s Lewis Hamilton valszertlenl ragyog bemutatkozst bernykoltk a Fernando Alonso elgedetlensgbl kirobban belhbor s a felbecslhetetlen krokat okoz kmgy hnyattatsai. A tavalyi esemnyek utn mr csak a csapat legfanatikusabb rajongi hiszik el, hogy a McLaren a becslet fellegvra egy rosszindulat rmnykodsokkal teltett sportban, s a csapatfnk Ron Dennis, aki mindig nagy hangslyt helyezett sajt hitelessgre, szemlyesen is slyos csapsokat szenvedett el menet kzben. Nem csoda, hogy az idnynyitt megelz hetekben folyamatosan a tvozsrl pletykltak. A helyzet kuszasgn az sem segt, hogy a McLaren vezrkarnak pontos felelssge a kmgyben nem derlt ki, tpot adva az istll hitelt als, ellenrizhetetlenl burjnz felttelezseknek.

A plyn azonban ragyogan szerepelt a McLaren. A tavalyeltti MP4-21 attl a pillanattl kezdve megtltosodott, hogy 2006 vgn a Michelinek helyett felraktk r a Bridgestone gumikat (mikzben a Renault-val pldul ennek a fordtottja trtnt), s a 2007-es MP4-22 mg gyorsabb lett. A kmgyben kiszabott, a csapat ves kltsgvetst 100 milli dollrral megcsapol pnzbrsg ismeretben senkit nem rhetett volna meglepetsknt, ha a McLaren 2008-ban trdre knyszerl, de becsletkre legyen mondva, hogy a nehz krlmnyek kztt is olyan autt ptettek, amely az els pillanattl kezdve gyorsnak tnt. Mg az MP4-22 evolcis szempontbl a 2002-es McLaren utols egyenes gi leszrmazottja volt, az MP4-23 a csapat szakembereinek sajt bevallsa szerint "90 szzalkban" j ahhoz az authoz kpest, amellyel a tavalyi idnyzrn rajthoz lltak. Az egy vvel ezeltti tapasztalatokbl okulva, hogy a gyors kanyarokban javtsk a teljestmnyt, a McLaren enyhn meghosszabbtotta az MP4-23 tengelytvjt, nhny terleten (pldul a gyors llts fkerelosztn) azonban a kmgy miatt nknt vllaltk a fejlesztsek befagyasztst. Cserbe kezdetben elnyt fog jelenteni szmukra, hogy ettl az vtl kezdve mindenki a Microsoft s a McLaren Electronic Systems (MES) ltal ptett elektronikt hasznlja, amihez nekik a tbbieknl knnyebb volt alkamazkodniuk, mert nem kellett teljesen tterveznik a kbelezst.

Hamiltonnak a tlen felrttk, hogy mozgalmas magnletvel a kelletnl gyakrabban szerepelt a bulvrlapok cmlapjn, de a 2007-es szuperjonc a tli teszteken kitnen alaktott - csupn Michael Schumachertl maradt el (lsd a tesztekrl kszlt sszefoglalnkat). A bartsgos s sszefrhet Heikki Kovalainen maga sem titkolta, hogy egyelre nem kpes tartani a lpst Hamiltonnal, m a csapategysgre biztosan dvs hatssal lesz az rkezse, s - mint minden, krsan albecslt versenyz - okoz majd nhny meglepetst az v folyamn. Ktsgtelen, hogy a Ferrari mellett a McLaren 2008 legfbb eslyese.

Ers s gyenge pontok
 
A bizonytsi vgy a tavalyi hnyattatsok utn; a gyors aut; az Alonso/Kovalainen csere megnyugtat hatsai; kezdetben a mr bejratott munkakapcsolat a MES-sel
 
A kmbotrny utrengsei ltal teremtett bizonytalansg, belertve a karizmatikus Dennis krdses jvjt; a 100 milli dollrral megnyrblt kltsgvets

 

 

3Nick Heidfeld (GER) 4Robert Kubica (POL)

Aut: F1.08 Motor: BMW V8 P86/8

A kltsghatkonysg mintakpeknt ismert Sauberbl kicsrzott BMW-nl eddig vakodtak a tlzott elvrsok csapdjtl, a tavalyi eredmnyeik utn azonban nem volt ms htra, mint elre: ha 2008-ban tovbb akarnak fejldni - mrpedig melyik csapatnak ne ez lenne a clja? -, meg kell szereznik els nagydjgyzelmket. A baj csak az, hogy ppen azt a lpst a legnehezebb megtenni, amellyel utolrhetnk a modern F-1 kt lcsapatt; a Ferrarit s a McLarent az ideredmnyek alapjn valjban egy szakadk vlasztja el a tbbiektl, ezrt a BMW-nek nem is egy lpsre, hanem egy mersz ugrsra van szksge ehhez.

Pontosan tudjk ezt a BMW-nl is - ezrt lltak el egy olyan jszer, s ppen ezrt hatatlanul kockzatos konstrukcival, mint az F1.08. Noha a technikai igazgat Willy Rampf a bemutatn arrl beszlt, hogy a kiprgsgtl betiltsa miatt a knny vezethetsgre helyeztk a hangslyt a tervezsnl, az aut eleinte ppen balanszproblmkkal kszkdtt, amelyektl az elszezon sorn rszben sikerlt megszabadulniuk a mrnkknek. Ettl fggetlenl sok megfigyel mg azt is vitatja, hogy a BMW meg tudta rizni biztos pozcijt a Ferrari s a McLaren mgtt. Ktsgtelen, hogy az F1.08 ritkn rt el kiugran j helyezst a tli teszttabellkon, ugyanakkor figyelemremlt, hogy a mindenkori 1. helytl mrt tlagos lemaradst nzve a BMW volt a harmadik legersebb csapat.

A versenyzk csatja klnsen rdekesnek grkezik: habr az elektronikus vezetsi segdeszkzk hinya papron Nick Heidfeldnek fekszik jobban, a teszteken Robert Kubica tnt eredmnyesebbnek, aki janur ta a 13 tesztnapbl 10-szer gyorsabbnak bizonyult csapattrsnl. s valljuk be, hogy ez nem is vlhat krra, mert a tavalyi, sokakban csaldst kelt veresg utn helyre kell lltania a renomjt Heidfelddel szemben.

Ers s gyenge pontok
 
A csapat logikus bvtse befejezdtt; a realista hozzlls; az ultramodern CFD-httr gyors fejlesztseket tesz lehetv az idny kzben is
 
A radiklisan j aut gyorsasg s megbzhatsg tern is veszlyeket rejt magban; a legmagasabb lpcsfok eltt llnak

 

 

5Fernando Alonso (SPA) 6Nelsinho Piquet (BRA)

Aut: R28 Motor: Renault RS27

Taln tlzs azt lltani, hogy 2008 sorsdnt v lesz a Renault szmra, az viszont tny, hogy az enstone-i istll a tavalyi utn nem engedhet meg magnak egy jabb silny szezont. A csillagok egyttllsa papron kedvez nekik: volt idejk megrteni, hogy 2007-ben mirt nem sikerlt alkalmazkodniuk a Bridgestone szabvnygumijaihoz, s ebbl levonhattk a tanulsgokat; mivel a vilgbajnoki kzdelemben gysem vettek rszt, a tbbi lcsapatnl hamarabb elkezdhettk a 2008-as autjuk tervezsre tcsoportostani az erforrsaikat; s persze a rvid, de annl ztygsebb kitr utn visszatrt hozzjuk a nagy kedvenc Fernando Alonso is.

Ez a Renault (a Michelint leszmtva) mr lnyegben ugyanaz a Renault, amely 2005-ben s 2006-ban sszesen ngy vilgbajnoki cmet zsebelt be, ezrt elvileg nincs r ok, hogy ne trhessenek vissza a cscsra. Sajnos azonban az j R28 tesztelse sorn r kellett jnnik, hogy a Bridgestone-okkal kapcsolatos problmktl tovbbra sem tudtak teljesen megszabadulni, s ezt bizonytja, hogy az aut nem szerepelt kiugran jl az elszezonban. Noha a pontos erviszonyok egyrszt senki eltt nem ismertek, msrszt plyrl plyra is vltozni fognak, a Renault-t beszippantotta a tavalyinl is srbb kzpmezny forgataga. A csapatot egyes megfigyelk a 3. helyre, a Ferrari s a McLaren mg soroljk, mg msok szerint jelenleg a BMW, a Red Bull s a Williams is gyorsabb a Renault-nl. Az utols kollektv teszten, Barcelonban Alonso 1:24.2 s 1:24.9 kztti krket futott egy hosszabb etap elejn, mikzben a szintn hasonl zemanyagszinttel krz Kimi Rikknen 1:22.9-1:23.3-as ideredmnyeket rt el. Ez persze nmagban nem sokat jelent.

Alonsnak 2004 ta nem kellett gyenge autval versenyeznie, ezrt nagy krds, hogy llektanilag hogyan fog reaglni, ha az R28 nem kerl az lmeznybe. A Renault-nak 2008-ban az lesz a legfbb feladata, hogy meggyzze a Ferrarihoz kvnkoz Alonst: jvre is rdemes maradnia a csapatnl, ez azonban egyelre nem tnik egyszernek. A spanyol versenyz ugyanakkor egyrtelmen nyugodtabb s kiegyenslyozottabb benyomst kelt, amita hazatrt ahhoz a Renault-hoz, ahol szemltomst biztonsgban rzi magt. Ez alighanem serkentleg fog hatni a teljestmnyre is, mikzben meg kell jegyezni, hogy Nelsinho Piquet a tli elszezonban sokkal lassabb volt nla, 9:1-es veresget szenvedve tle a kzs tesztnapokon.

Ers s gyenge pontok
 
Alonso jelenlte az egsz csapatra sztnzleg hat; az j R28-at korn elkezdtk tervezni; az sszeszokott grda mr bizonytotta, hogy kpes a cscsra jutni
 
Kedveztlen eljel, hogy rosszul szerepeltek a tli teszteken; a Bridgestone gumikhoz tovbbra sem sikerlt alkalmazkodniuk

 

 

7Nico Rosberg (GER) 8Kazuki Nakajima (JAP)

Aut: FW30 Motor: Toyota RVX-08

Vajon a Williams lesz 2008 meglepetscsapata? Sokan hisznek ebben. A 30 esztends jubileumt idn nnepl istll az 1990-es vek bombasztikus sikerei utn kipottyant az elit klubbl, mert nem tudott alkalmazkodni az F-1 modern korszaknak gyorsan vltoz elvrsaihoz. Amikor a Williams a BMW tvozsval gyri motorszllt nlkl maradt, fl volt, hogy vgleg elindul a lejtn, s idvel a sport trtnetnek tbbi, hajdan patins istlljnak - a Lotus-nak, a Tyrrellnek - sorsra jut. De nem gy trtnt: a csapat 2007-ben egy remek aerodinamikj, elegns kis autt ptve, az els idnyt kveten htmrfldes lpsekben fejld Nico Rosberggel a volnnl megfordtotta a negatv trendet.

gy tnik, a mrnkk sikerrel ptettek erre, az j FW30 ugyanis nagyszeren szerepelt a tli teszteken - olyannyira, hogy a Williams szmos elemz szerint elragadta a 3. helyet a BMW-tl a Ferrari s a McLaren mgtt. Beltva, hogy a technikai igazgat Sam Michael korbban slyosan tl volt terhelve, leigazoltk mell a Renault-tl Alonso egykori versenymrnkt, Rod Nelsont, ami tavaly mr egyrtelmen reztette a jtkony hatst. A tlzott elvrsoktl rdemes vakodni, de Rosberg s a teszteken meglepen lendletes tempt diktl, tvesen szimpla fizets versenyzknt elknyvelt Kazuki Nakajima olykor alighanem zavarba ejtheti majd a nagy csapatokat is.

Ers s gyenge pontok
 
Rosberg a mezny egyik legjobbja lett; az FW30 elegns s gyors autnak tnik; a Toyota motorok folytonossgot biztostanak; ers a szponzori httr
 
A gyri tmogats hinya hossz tvon htrnyos lehet

 

 

9David Coulthard (GBR) 10Mark Webber (AUS)

Aut: RB4 Motor: Renault RS27

A Red Bull egyike annak a szmos alakulatnak, amelyek 2008-ban azt tztk ki clul maguk el, hogy kitrjenek a sr kzpmeznybl, s amelyeknek ppen a npes trsasg miatt nincs egyszer dolguk. Dietrich Mateschitz hossz tv terveiben senki sem lehet biztos, mgis tny, hogy az energiaitalt gyrt cg csapata 2007 utols harmadban lthatan fejldtt, s ebben a szellemben folytatta a tli elszezont is.

A tavalyi RB3 volt Adrian Newey els nll konstrukcija a Red Bullnl. Newey Wokingbl magval hozta a McLaren munkamdszereit, ami az eltr vllalati kultrk miatt a Stewartbl illetve a Jaguar Racingbl kifejldtt RBR-nl elkerlhetetlenl fennakadst okozott. Newey szerint az ebbl szrmaz gyrtstechnolgiai problmk voltak a felelsek a gyakori meghibsodsokrt is, s ha ez tnyleg gy van, idn nem maradt tbb mentsg: a munkatrsaknak mostanra ssze kellett csiszoldniuk. A Red Bull olyan sok neves technikai szakembert gyjttt ssze, hogy vgre muszj lesz produklnia.

A tli teszteken gy tnt, a csapat valban profitlt a szorosabb vl egysgbl, amihez az is hozzjrult, hogy az RB4 eldjre, az RB3-ra plt, gy eleve knnyebb volt alkalmazkodni hozz, mint egy alapjaiban j modellhez. Az aut az elszezon vgn rendezett barcelonai teszten a Williams-szel volt egy szinten a hossz etapok sorn, s noha a sebessgvltk tavalyi megbzhatatlansga idn, a ngyversenyes vltk bevezetse miatt a korbbinl is aggasztbb vlhatott volna, a jelek szerint a Red Bull mrnkeinek sikerlt orvosolniuk a problmkat. Apr, de nem elhanyagolhat rszlet, hogy az RB4 piltaflkjben vgre a mg David Coulthardnl is magasabb Mark Webber is knyelmesen elfr.

Ers s gyenge pontok
 
A rendkvl ers technikai grda; Adrian Newey szakrtelme; az RB4 gyorsnak tnik; Coulthard s Webber rutinosak
 
A sok tiszt kztt nem vilgos, hogy kik a kzlegnyek; a csapat hossz tv jvje krdses; a megbzhatsggal hagyomnyosan akadtak gondok

 

 

11Jarno Trulli (ITA) 12Timo Glock (GER)

Aut: TF108 Motor: Toyota RVX-08

Nem csak hihetetlen, de aggaszt is, hogy a Toyota mg mindig, ennyi sikertelen v utn sem volt hajland vltoztatni hagyomnyos szemlyi politikjn, s a csapatirnytsban is ragaszkodik a kzti autgyrtsban bevlt, a keleti kuktrn alapul kzssgi szellemhez. Ht persze, elbb-utbb elvileg egy rendhagy mdszerrel is beletallhatnak a cltbla kzepbe, de megalapozottnak tnik a gyan, hogy csak vletlenl; nem elcspelt kzhely, hanem tapasztalati tny, hogy az F-1-ben a kicsi, gyors reagls kommandegysgek a sikeresek, melyek ln egy-egy hatrozott, kemny kez harctri parancsnok ll. Egy Jean Todt. Egy Ron Dennis. Egy Flavio Briatore. A szintn japn Hondnl mr belttk ezt, s megszereztk Ross Brawnt; a Toyotnl mg csak nem is trgyaltak vele.

Brmilyen meglep, ennek ellenre nem kizrt, hogy a Toyota idn - taln valban vletlenl - mgiscsak beletrafl annak a cltblnak a kzepbe. Az elmlt vek aerodinamikailag lehangolan elnagyolt modelljei utn a TF108 vgre igazi F-1-es autnak tnik, mg ha nem is olyan aprlkosan rszletgazdag, mint mondjuk a BMW vagy a McLaren. A kzpszersgbe belefsult Ralf Schumacher helyre szerzdtetett, GP2-bajnok Timo Glock ugyan nem tudta az zlshez igaztani a TF108-at, s bevallottan elgedetlen volt a sajt teljestmnyvel, Jarno Trulli viszont produklt nhny gretes ideredmnyt az elszezonban. Felipe Massn kvl volt az egyetlen, aki Barcelonban 1:21 al tudta szortani a kridt - a cinikusabb elemzk figyelmt azonban nem kerlte el, hogy aznap (februr 27-n) a Toyota nhny fejese tett ltogatst a Circuit de Catalunyn, akik eltt rdemes volt villantani valamit. De egy nappal korbban Trulli az 1:23.0 s 1:23.6 kztti idsvban teljestett egy 14 krs etapot is, s rszint ez az oka, hogy tbben gy rzik: a Toyotra az ltalnos szkepticizmus dacra rdemes lesz odafigyelni. (Trullival prhuzamosan Massa 1:22.6-1:24.0 krl tette meg 16 krs, Nico Rosberg pedig 1:23.7 s 1:24.7 kztt 11 krs etapjt. Ez a csapatok eltr programjai miatt termszetesen csak egy tjkoztat jelleg plda.) Mindenesetre az egybknt az idmrn nyjtott j teljestmnyrl ismert Trulli maga jegyezte meg, hogy a TF108 ersebbnek tnik a hossz etapokon, mint egyetlen mrt krben.

Ers s gyenge pontok
 
A bsges kltsgvets; Trulli edzstempja; vrfrissts Glock szerzdtetsvel
 
Tovbbra sincs erskez vezregynisg kellen szles jogkrrel; a konzervatv, a rivlisokat koncepci s kritika nlkl msol tervezsi filozfia

 

 

14Sbastien Bourdais (FRA) 15Sebastian Vettel (GER)

Aut: STR02B (az els ngy nagydjon) Motor: Ferrari 056

Azzal, hogy a fejlesztsi potenciljnak maximumnl jr, jl ismert tavalyi autjval (illetve annak a szabvnyos ECU-hoz igaztott vltozatval) vg neki az idnynek, a Toro Rosso alighanem helyzeti elnybe kerl. Ennek az rt majd akkor kell visszafizetnie, amikor a szezon kzben - vrhatan Barcelonban - viszonylag hirtelen fog tllni az idei Red Bullra. A tli teszteken mindenesetre meglepen gyors volt az STR, klnsen Sebastian Vettel kezben, mg a ngyszeres CART-bajnok Sbastien Bourdais nem rejtette vka al, hogy mg le kell dolgoznia a htrnyt az F-1-ben egy hajszllal rutinosabbnak szmt, ifj csapattrsval szemben (aki janur ta 10:2 arnyban volt gyorsabb nla, s errangsorunkban az elkel 10. helyet kaparintotta meg a piltk kztt). A Toro Rosso eslyei leginkbb azon fognak mlni, hogy a kzpmezny elejbe tartoz autk mennyire lesznek megbzhatak, annak azonban csekly a valsznsge, hogy legyzik a nagy testvr Red Bullt - ami mr nmagban sem j hr.

Ers s gyenge pontok
 
A kt, sikerre hes versenyz sztklni fogja egymst; a rgi aut hasznlata tmeneti elnyt biztost; a szezon kzben egy mr tovbbfejlesztett modellre fognak tllni
 
Nem kizrt, hogy a csapatot rvidesen eladjk, s ez a bizonytalansg nyugtalant lehet; az idny kzben kell majd megismerkednik az j autval

 

 

16Jenson Button (GBR) 17Rubens Barrichello (BRA)

Aut: RA108 Motor: RA808E

Mivel a Hondnl tulajdonkppen a technikai httr, a mszaki ltestmnyek s a kltsgvets is adottnak tntek a sikerhez, csak egyetlen dolog hinyozhatott: a megfelel koordinci. Egy ideje, alighanem Nick Fry-nak ksznheten, a japn vezrkarban is felismertk ezt, ezrt amikor az ex-ferraris Ross Brawn szabad prda lett, azonnal lecsaptak a lehetsgre. Csapatfnki szerepben persze mg Brawn sem bizonytott, ezrt tudatosan oda kell majd figyelnie arra, hogy ne vesszen el a technikai rszletekben, m a kpessgeiben nincs okunk ktelkedni. A Honda rtallt a helyes svnyre; a cscs mg messze van, de legalbb mr tudjk, merre kell haladniuk. A siker innentl csupn id s kitarts krdse.

Idn azrt mg ne szmtsunk nagy ttrsre. A Honda zrzavaros krlmnyek kztt - pldul egy ess versenyen - alkalmasint megcsphet egy-egy ksza dobogs helyet, ha Brawn a boxutcai irnytkzpontban elll egy eredeti tlettel, az RA108 tervezsi filozfijba azonban ksi rkezse miatt mg nem szlhatott bele, ezrt hozott anyagbl kell dolgoznia. s az j aut az elszezonban elkeserten lass volt. Mivel a tavalyi RA107 zskutcnak bizonyult, a Honda knytelen volt (szmra) radiklisan j aerodinamikai szemlletet kialaktani, aminek rvid tvon alighanem meglesz a bjtje. Rubens Barrichello taln mr nincs Jenson Button szintjn, de azon kevesek egyike a meznyben, akik plyafutsuk zmt kiprgsgtl nlkl versenyeztk le, s Brawnnak kapra jn, hogy van a Hondnl egy szmra is jl ismert viszonytsi pont. Mg amennyiben az utols, privt jerezi teszten bevetett j aero-csomag dobott is az RA108 teljestmnyn, ne legynk meglepve, ha a Honda Melbourne-ben a Super Agurival s a Force Indival fog kzdeni. Sebaj: mr ltszik a fny az alagt vgn.

Ers s gyenge pontok
 
Brawn rkezsvel a Honda megltta a fnyt az alagt vgn; a technikai s pnzgyi httr adott a sikerhez; Button a kiprgsgtl nlkl az eddiginl is jobbnak fog tnni; a tesztpilta Alex Wurz sok rtkes tapasztalatot hozott a csapathoz; a Super Aguri eladsa kivont az egyenletbl egy jabb zavar tnyezt
 
Idbe telik, amg Brawn jelenlte megmutatkozik; az RA108 egyelre ppolyan lassnak tnt, mint hrhedt eldje, ezrt 2008 keserves v lehet

 

 

18Takuma Sato (JAP) 19Anthony Davidson (GBR)

Aut: SA08 Motor: Honda RA808E

A Super Aguri lte egsz tlen veszlyben forgott, s noha mindssze t nappal az els melbourne-i szabadedzs kezdete eltt rendezdtt a csapat sorsa, amikor Aguri Suzuki megllapodott a Magma Group-pal, a tvolabbi jv ppolyan nyugtalantnak tnik, mint eddig. Egyrszt azon tl, hogy a Honda tovbbra is technikai segtsggel s motorokkal tmogatja az istllt, nem ismertek az gylet rszletei, msrszt a Super Agurinak 2009-tl nll konstruktrr kellene vlnia a szablyok szerint, amihez nagysgrendekkel tbb pnzre lenne szksge. A gondokat tetzi, hogy a Super Aguri 2008-at a tavalyi, csapnival Honda mdostott vltozatt kezdi meg (az idei hts rsszel, hogy az j vltt s motort bele tudjk szerelni), ami nem ad sok alkalmat az elrelpsre. Igaz, elkpzelhet, hogy az idny ksbbi rszben megkapjk az RA108-at. Micsoda rm. A kis alakulatnak szinte egyltaln nem volt lehetsge felkszlni a szezonra (sszesen ngy napot teszteltek, s 1300 kilomtert tettek meg, szemben az lcsapatok 13 ezer kilomtervel), de a Japnban istenknt tisztelt Takuma Sato s a korrekt Anthony Davidson legalbb nem maradt lls nlkl.

Ers s gyenge pontok
 
tmenetileg megmenekltek a csdtl; j versenyzik vannak
 
Az anyagi helyzetk letveszlyesen bizonytalan; 2009-tl nll konstruktrr kellene vlniuk, amire kevs az eslyk; a tavalyi Hondval kell kezdenik az idnyt

 

 

20Adrian Sutil (GER) 21Giancarlo Fisichella (ITA)

Aut: VJM01 Motor: Ferrari 056

A Force India j tulajdonosnak, az indiai Vijay Mallynak nem titkoltan az a clja, hogy a Jordan legdicsbb napjainak s a hajdani csapatfnk Eddie Jordan letvidm szemlletnek hagyomnyait feleleventve visszajuttassa alakulatt a kzpmeznybe, majd onnan a cscs kzelbe. Hogy az ehhez szkges ldozatokkal tisztban van-e, vagy neki is csak az lmai merszek, idvel elvlik, m az mindenkppen biztat, hogy els krben 70-rl 120 milli dollrra emelte a csapat kltsgvetst. A Force India egybknt annyibl ktsgkvl egyre jobban hasonlt a hajdani Jordanre, hogy jra sszegyjttt olyan embereket, akik annak idejn ott dolgoztak - pldul Giancarlo Fisichellt s Mike Gascoyne-t. Fisichella klnsen eredmnyesen szerepelt a tli teszteken, ami nem meglep, ha arra gondolunk, hogy mindig a kis csapatoknl volt igazn elemben, mg az eslyessg terhvel (lsd Renault) rendszerint nem tudott megbirkzni; s rdekes mdon Gascoyne-rl is azt beszlik, hogy kpes eljuttatni egy istllt a siker kszbig, ott viszont megtorpan. Sebaj, a Force Indinak most ppen erre van szksge. Fisichelltl idn szmthatunk nhny kiugran j, az aut erejn felli eredmnyre, s az agilis Adrian Sutil is igyekezni fog, hogy bizonytsa a rtermettsgt hres csapattrsa mellett. s a tesztpiltnak szerzdtetett Tonio Liuzzi is csak a tovbblpsi lehetsgre vr. A VJM01 tulajdonkppen nem ms, mint a tavalyi Olasz Nagydjtl bevetett B-Spyker tovbbfejlesztett vltozata, de kiindulsi alapnak megfelel.

 

NAVIGATION

Men
Kimi Raiknnen

Kpek
Videk
Interjk
GP shop
Fan club
Formula 1
Versenyek
Extrk
Szrakozs
Vlemnyek
For you
Hungaroring

Ferrari
Michael Schumaher

Vendgknyv

Kimi Raikknen!!


http://felipemassa.extra.
http://heikkikovalienbrasil.
http://kitticskeoldala.gp.
http://kimi-the-best.extra.
http://asroma-addict.atw.hu
http://lola-iza-emma.gp.
http:/
/beverley-rose.try
http://kimi.vilaga.
http://kimiportal.extra.hu

More:


Oldalinfk
Nevem: Andi
Tma:Ferrari-Kimi.gp.
Induls:2007.01.31


Szmll

Induls: 2007-01-31
 

Bejelentkezs

Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

Szavazs

Lesz mg ilyen fantasztikus versenyz mint Kimi??

Soha az letbee !! Nla jobb nincs ;)
Majd kiderl..
Lesz biztos
Nem tudom
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

 


Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU